conversie verhogen

Voor elke website eigenaar die verkopen, leads of andere doelen met zijn website wil genereren, is conversie zéér belangrijk. Conversie geeft namelijk aan hoe goed jouw website in staat is om jouw doelen te realiseren. Hoe hoger de conversie hoe meer doelen er gerealiseerd worden. Maar hoe kun je er voor zorgen dat jouw conversie hoger wordt? Dat lees je in dit artikel.

Wat is conversie?

Kort gezegd is conversie het behalen van een van te voren vastgesteld doel. Dit wordt uitgedrukt in een percentage.

Meer informatie over conversie vind je hier.

5 tips om je conversie te verhogen

Het is je nu duidelijk wat conversie is en waarom het belangrijk is. Hoe kun je zelf er voor zorgen dat de conversie omhoog gaat? Zie daarvoor de 5 tips hieronder.

1. A/B testen

A/B testen behelst het testen van 2 verschillende versies van een pagina. Door een kleine verandering op een pagina aan te brengen, kun je kijken welke van de 2 pagina’s beter converteert. Deze test heeft alleen zin als je een groot aantal bezoekers op je website hebt en je moet de test ook minimaan een paar dagen laten lopen om een goed beeld te krijgen.

2. Voeg keurmerken toe aan je website

Keurmerken van bijvoorbeeld branche organisaties geven een bezoeker op je website vertrouwen. En één van de belangrijkste dingen voor een potentiële klant is vertrouwen hebben in de verkoper. Het toevoegen van keurmerken kan daarbij helpen.

3. Een betrouwbare website

Hoe jouw website er uit ziet kan van grote invloed zijn op de conversie van de website. Als jouw website langzaam laadt, foutmelding geeft en een “goedkoop” uitziende vormgeving heeft, zal dit de conversie negatief beïnvloeden. Zorg daarom voor een betrouwbare website die van deze tijd is.

4. Ook op mobiel goed te bekijken

Mobiel internet neemt rukt steeds verder op. Steeds meer mensen gaan het internet op met een smartphone of tablet. Als jouw website geen goede mobiele versie heeft, zal dit er voor zorgen dat website bezoekers snelle afhaken. Zorg daarvoor voor een responsive website.

5. Plaats duidelijke call-to-actions op je website

Een call-to-action betekent letterlijk een oproep om actie te ondernemen en dat is ook precies wat het is. Door buttons te gebruiken die goed contrasteren met de rest van de website en met duidelijke teksten zoals “Bestel nu”, “Gratis download” geef je aan website bezoekers aan wat zij moeten doen. Een website bezoeker moet je als een verdwaalde gast zien die graag geleid wil worden. Dit doe je door goede call-to-actions te gebruiken.

Call Now Button