Een conversie kun je zien als een behaald doel. Door het meten van conversies op je website weet je als website eigenaar of jouw website de door jou bepaalde doelen haalt. Maar hoe kun je conversie op je website meten? Daar is een handige gratis tool van Google voor.

Conversies op je website meten

Je kunt verschillende soorten conversies bepalen. Voorbeelden van conversies zijn:

  • Tijd die bezoekers op je website doorbrengen
  • Het aanvragen van een offerte
  • Het invullen van een contact formulier
  • Het downloaden van een e-book of een brochure
  • Het bellen naar jouw telefoonnummer
  • Het bezoeken van een bepaalde pagina, bijvoorbeeld de contact pagina

Voor al deze conversies heb je meer één tool nodig om deze te kunnen meten. En deze gratis tool is: Google Analytics.

Met Google Analytics kun je doelen instellen en deze meten.

Wat kun je met Google Analytics zien over jouw conversies?

Met Google Analytics kun je o.a. zien:

  • Hoe vaak een conversie in een bepaalde periode behaald wordt
  • Via welk kanaal de conversie tot stand komt
  • Vanaf welke locatie de conversie gemaakt wordt
  • Via wat voor soort apparaat de conversie tot stand komt
  • Via welke pagina bezoekers de conversie voltooien

Conversie in Google Analytics instellen

Het instellen van de conversies in Google Analytics is niet heel erg complex en kan in een paar eenvoudige stappen gerealiseerd worden.

Call Now Button