Elk bedrijf wil tegenwoordig wel aan e-mailmarketing doen. Dat is ook niet meer dan logisch, want het is en blijft één van de meest doeltreffende vormen van marketing. Bovendien is deze vorm van online marketing tegelijkertijd ook financieel erg toegankelijk. Iedereen kan er mee aan de slag gaan zonder dat er een grote investering voor is vereist. Wel is het belangrijk om er rekening mee te houden dat je een beetje moeite zal moeten doen voor het kunnen aanleggen van een dergelijke mailinglijst. Wil jij ook graag ontdekken hoe je dat nu het best aanpakt? Lees dan snel verder!

Maak gebruik van een gratis weggever

We kunnen vaststellen dat tegenwoordig een ongelofelijk aantal partijen op het internet geïnteresseerd zijn in het bemachtigen van je e-mailadres. Het gevolg daarvan is dat mensen niet zomaar meer hun e-mailadres kenbaar willen maken om zich aan te melden voor een mailinglijst. De vraag is dan ook vooral hoe je dit vervelende fenomeen kan omzeilen.

gratis weggever e-book

Dat kan op verschillende manieren. In eerste instantie is het altijd een goed idee om een gratis weggever aan te bieden wanneer iemand zich aanmeldt voor een mailinglijst. Deze gratis weggever hoeft jou overigens helemaal geen geld te kosten. Zo kan je bijvoorbeeld een handige checklist maken voor je doelgroep of een kleine cursus. Zo kan je ook nog eens je expertise laten gelden en motiveer je mensen tegelijkertijd om zich toch maar even aan te melden voor je mailinglijst.

Maak een kort inschrijfformulier

Het is ongelofelijk belangrijk om ervoor te zorgen dat de drempel voor wat het inschrijven tot de mailinglijst betreft zo beperkt mogelijk kan worden gehouden. Dit betekent onder meer dat het altijd interessant is om gebruik te maken van een beknopt inschrijfformulier. We zien het vaak gebeuren dat websites echt een gigantisch groot formulier hanteren voor de inschrijvingen waardoor heel wat mensen worden afgeschrikt.

Dit is dan ook zeker en vast niet de juiste strategie om te gaan hanteren wanneer je graag snel een kwalitatieve mailinglijst wenst op te bouwen.

Roep een speciale opt-in pagina in het leven

Een ongelofelijk interessante en efficiënte manier om mensen zich te laten inschrijven voor je mailinglijst is door gebruik te maken van een zogenaamde opt-in pagina. Het gaat hierbij om een pagina die speciaal in het leven is geroepen om mensen aan te sporen om hun gegevens achter te laten. In principe is het zo dat bezoekers wanneer ze aankomen op deze pagina over twee mogelijkheden beschikken, namelijk:

  1. Ze verlaten de website;
  2. Ze laten hun gegevens achter in het opt-in formulier;

Wil je graag ook gebruikmaken van een goede opt-in pagina? Zorg er dan voor dat de afleiding van het doel zo beperkt mogelijk is. Bovendien doe je er ook goed aan om een duidelijke call to action knop in de website te verwerken. Plaats ook geen menu-knoppen die de bezoeker naar de hoofdwebsite brengen. Door rekening te houden met deze tips kan je zeker rekenen op een aantrekkelijke boost voor jouw mailinglijst.

Voorzie je pagina van een pop-up

Iedereen heeft het wel al eens meegemaakt, je bent op een website of webwinkel aan het kijken en opeens springt er een pop-up in je scherm. Dat is best vervelend, maar tegelijkertijd wel razend efficiënt. Dit is dan ook in de praktijk wellicht één van de beste manieren om binnen de kortste keren wat extra mensen zich te laten inschrijven voor je mailinglijst.

Let wel, het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de pop-up niet vervelend overkomt. Een goede pop-up timing is op dit vlak bijvoorbeeld van cruciaal belang. Zo kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om de pop-up uitsluitend weer te geven wanneer iemand bijvoorbeeld gedurende een bepaalde hoeveelheid aan tijd op je website zit of naar een bepaalde pagina kijkt. Zo blijft het storende effect van je pop-up altijd sterk binnen de perken.

Deel je weggever op social media

Eerder op deze pagina hebben we aangegeven dat het voor het opbouwen van je mailinglijst altijd een goed idee is wanneer je ervoor kiest om een weggever te gaan aanbieden. Dit gezegd hebbende is het natuurlijk wel belangrijk dat mensen er zich bewust van zijn dat ze dat interessante gratis product of artikel bij jou kunnen verkrijgen. Omwille van deze reden is het zo dat je er steeds goed aan doet om de weggever te delen via social media. Zo kan je in één klap de potentiële interesse van heel wat mensen trekken. Je aantal inschrijvingen zullen hierdoor ongetwijfeld sterk toenemen.

mailing versturen

Laat het inschrijfformulier op meerdere plaatsen terugkomen

Het komt ongelofelijk vaak voor dat bedrijven ervoor kiezen om het inschrijfformulier voor hun mailinglijst slechts op één enkele plaats in hun website terug te laten komen. Dat is niet interessant. Wanneer je gebruikers dan geen aandacht schenken aan de plaats in kwestie zal je immers kunnen vaststellen dat ze zich nooit zullen aanmelden voor de mailinglijst.

Plaats je het formulier op verschillende plaatsen? Dan neemt die kans uiteraard exponentieel toe. Denk overigens wel goed na over wat nu echt interessante locaties zijn om ze te plaatsen en zorg ervoor dat het ook niet storend wordt. Hoe dan ook, door je inschrijfformulier op meerdere strategische plaatsen te voorzien in je website kan je het aantal inschrijvingen voor jouw mailinglijst zeker een behoorlijke boost geven.

Zet Facebook Ads in voor meer inschrijvers

Wil je graag meer mensen naar je inschrijfformulier lokken? Dan kan het ook ongelofelijk interessant zijn om daarvoor gebruik te maken van Facebook Ads. Een goed doordachte advertentie kan ervoor zorgen dat je in één klap heel wat potentieel geïnteresseerde klanten of gebruikers naar je inschrijfformulier kan lokken. Zou je dus graag op korte termijn een stevige boost willen geven aan je mailinglijst? Dan kan ook dit zeker en vast een interessante tip zijn om te gaan toepassen.

Conclusie; bouw aan een waardevolle mailinglijst met deze tips

E-mailmarketing is sinds jaar en dag één van de belangrijkste vormen van (online) marketing die er bestaan. Het voeren van een dergelijke vorm van marketing is echter niet mogelijk zolang er geen degelijke mailinglijst tot stand is gekomen. Door rekening te houden met de tips die staan aangegeven op deze pagina wordt dat echter zonder probleem mogelijk.

Bovendien zal je ook nog eens kunnen vaststellen dat je op deze manier ook in een verrassend snel tempo een mailinglijst zal weten op te bouwen. Zo sla je dus meteen twee vliegen in één klap.

Call Now Button