Content marketing is een term die tegenwoordig veel gebruikt wordt in de wereld van de marketing. Maar wat wordt er nou eigenlijk mee bedoeld? Het is een vorm van marketing waarbij als uitgangspunt wordt genomen dat de doelgroep relevante informatie, ook wel content genoemd, krijgt aangeboden. Het gaat hier om informatie die de klant echt helpt. Uiteindelijk is het doel van content marketing om klanten aan te trekken en deze aan te zetten tot een handeling, bijvoorbeeld een aankoop.

Content marketing: relevante informatie staat voorop

Door het aanbieden van relevante informatie, wordt tegelijkertijd aan klantenbinding gedaan. Een bedrijf zorgt ervoor dat de informatie op het juiste moment, via de juiste weg en in het juiste formaat bij de klant terecht komt. Relevante informatie zorgt ervoor dat er interactie komt, tussen klanten onderling of tussen de klant en het bedrijf.

Bij het verspreiden van de informatie moet goed worden bekeken wat de doelgroep is en waar je die het beste kunt bereiken. Is dat bijvoorbeeld via de sociale media of misschien via een meer traditionele manier? Om de doelgroep te bereiken en aan zich te binden, kan een bedrijf ervoor kiezen om zinvolle informatie te delen met doelgroep. Dit hoeft niet per se gekoppeld te zijn aan de producten of diensten die worden aangeboden. Hiermee wordt de dialoog op gang gebracht tussen de doelgroep en het bedrijf en wordt de band van de klant met het bedrijf sterker. Ook dit wordt behoort tot content marketing.

Houdt rekening met de doelgroep

Via welke weg verloopt de content marketing? Dat hangt helemaal af van de doelgroep. Zijn dat jongeren die veel op sociale media te vinden zijn? Wellicht gebruikt de doelgroep liever e-mail of is hij het beste te bereiken via nieuwsbrieven. Bij elk product of dienst moet hier rekening mee gehouden worden en moet de content marketing op worden aangepast.

Call Now Button