Google Tag Manager is een gebruikersvriendelijke oplossing om tags oftewel de stukjes JavaScript code welke door anderen aangeleverd worden op een website te plaatsen, te beheren. Codes voor bijvoorbeeld Google Analytics of Google AdWords Remarketing kunnen nu eenvoudig toegevoegd worden aan de website.

Geschiedenis van Google Tag Manager

Google Tag Manager is in 2012 door Google op de markt gebracht om de concurrentie aan te gaan met reeds bestaande, betaalde tools zoals DCStorm en TagMan.

Door eenmalig de code van Google Tag Manager aan alle pagina’s toe te voegen, activeer je Google Tag Manager. Na activatie is het eenvoudig om een nieuwe tag toe te voegen of een bestaande aan te passen of te verwijderen.

Google Tag Manager bestaat uit drie hoofd onderdelen:

  • Tag: een stukje code (normaal gesproken JavaScript) aan een pagina toegevoegd.
  • Triggers: bepaald wanneer een waar een tag wordt uitgevoerd.
  • Variabelen: word gebruikt om informatie over de tags en triggers op slaan.

7 Voordelen van de Google Tag Manager

  1. Het is gratis
  2. Je kunt het eenvoudig zelf beheren
  3. Geen beperking tot Google producten
  4. Makkelijk om complexe Google Analytics features toe te voegen
  5. Beveiliging via two-factor authentication
  6. Makkelijk om bestaande tags aan te passen
  7. Pagina’s zijn sneller dan met losse stukjes code

Beginnen met Google Tag Manager?

Ga da naar de website van Google en begin meteen met Google Tag Manager.

Call Now Button