De Cornerstone Content van een website, is die inhoud die het bedrijf het beste weer geeft. Het bedrijf zal dan ook willen dat juist de pagina’s waar deze belangrijke content op staat het eerst bekeken worden door de bezoekers. Het gaat hierbij om content waarin het bedrijf wordt beschreven en waarin het bedrijf zijn missie duidelijk overbrengt aan de gebruikers. Deze teksten zitten goed in elkaar en zijn duidelijk geschreven.
Het bepalen van de Cornerstone Content
Houdt er bij het bepalen van de Cornerstone pagina’s rekening mee, dat de bezoekers van de website deze pagina’s als eerste ziet. Van hieruit wordt doorgeklikt naar de andere pagina’s. Een gemiddelde website heeft 4 of 5 pagina’s die zijn voorzien van Cornerstone Content. Om te bepalen welke pagina’s de Cornerstones worden, moet een bedrijf zich de vraag stellen welke pagina’s de meeste waarde of informatie voor de bezoeker heeft. Buiten dat zijn dit ook de pagina’s waarmee een bedrijf zich wil profileren in de zoekmachines. De teksten moeten daarom ook voldoende relevante zoekwoorden bevatten.
Waar moet men op letten?
Een pagina met Cornerstone Content moet altijd voorzien zijn van goede en duidelijke inhoud. Deze moet direct aanslaan bij de bezoeker. Het is belangrijk dat de informatie up to date wordt gehouden en dus regelmatig wordt bijgewerkt. Een bedrijf wil graag alle belangrijke informatie kwijt in de Cornerstone Content. Dit heeft als gevolg dat de teksten vaak erg lang zijn. Om de lezer geboeid te houden, is het dus van belang om ervoor te zorgen dat de tekst goed en overzichtelijk te houden.
De Cornerstone Content heeft invloed op de SEO-strategie van een website. Veel van de teksten op een website draaien om de belangrijkste onderwerpen, de zoekwoorden, waar een bedrijf zich mee bezig houdt. Men kan bij Google melden welke artikelen op jouw website het belangrijkste zijn en moeten worden beschouwd als Cornerstone Content.